23 Eylül 2014 Salı

'PASSO'REZALET

Geçmiş yazılarımda liglerin taraftar ortalamasını karşılaştırmıştım ve ligimizin ne kadar geride olduğunu belirtmiştim ilk haftaydı biraz daha beklemek istedim ama görüyorum ki değişen hiç bir şey yok.Ligin en ateşli maçlarından Bursaspor-Beşiktaş Karşılaşmasında bile tribünlerin böylesine boş kalması bazı şeylerin sorgulanması gerektiğini gösteriyor.Passolig diye piyasaya sürülen sistemi araştırdım gerçekten inanılmaz eksikleri var.

Ne yapmak istediklerini kendileri bile bilmiyor.Taraftar grupları Passolig'i benimsemedi ama Tff geri adım atmadı.Bana garip gelen tarafı Türkiye'de takımlar gelirin büyük kısmını taraftarlar oluştururken,taraftarları futbola küstürmek neyin nesi ! Futbol taraftarıyla güzel, Galatasaray-Beşiktaş maçındaki Ultraslan'ın kareografisine hayran gözlerle bakan Carlos Carvalhal hangimizin gözünün önüne gelmedi ki ? Şimdi bırakın kareografiyi stadların yarısı dolmuyor ki. Yapılmak istenen buysa eğer başarıya ulaştı.Büyük takımların passoliglerinin yıllık ücreti 25 tl bunun 17 si kulüplere kalıcak diyelim büyük bir takımımız 50 bin kombine sattı çarparsak 850 bin tl eder.Bu paraya çok mu ihtiyacı vardı kulüplerimizin.Huzurlu maç izleme operasyonu 'passolig' boş tribünlerle bunu sağlamışa benziyor. Nereye kadar gider bilinmez ama geri adım atılmazsa görülen o ki biz seyirci ortalamasında Almanya amatör ligle yarışmaya devam ederiz.

Ayrı bir konuya değinmek istiyorum ne kadar zevkli,göze hoş gelen,işte futbol bu be ! dediğimiz kaç maç izleyebildik bu üç hafta sonunda.Kabul etmeliyiz ki ligimiz ruhunu kaybediyor. Bu hafta 9 maç sonunda 16 gol atıldı. İspanyada Real Madrid ve Barcelona maçlarında 15 gol atılırken,toplamda 42 gol atıldı İspanya'da onlarla bizi mi karşılaştırıyorsun diyorsanız. Premier ligte 32 gol atıldı. Artık iğneyi kendimize batırmalıyız.Ruhunu kaybetmeye başlayan Türk Futbolunu deyim yerindeyse Diriltmeye çalışmalıyız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder