12 Ekim 2014 Pazar

Yolculuk Nereye ?

  Hedef  2016 Avrupa Şampiyonası mı, 2018 Dünya Kupası mı ? Hedeflerimizi,hayallerimizi sürekli 2 yıl ertelemek zorunda mıyız ?

  2002 Dünya Kupası hayal meyal hatırlıyorum. Brezilya ile oynayacağız her yer kırmızı beyaz her yerde heyecan. 7 yaşındayım tam anlamıyorum ama o çoşkunun farkındayım.Yüzümü kırmızı-beyaz boyamıştım.3 arkadaş aynı şekilde izlemiştik maçı yüzler kırmızı beyaz, son derece çoşkulu.Brezilya'yı deviremesekte Dünya Kupası 3.sü olmuştuk.Her yer kırmızı-beyazdı.

  2008 Avrupa Şampiyonası'nda ise futboldan daha iyi anlıyordum,farkındaydım bazı şeylerin.Hala o maçların özetlerini izlediğimde tüylerim diken diken olur.Her gol ayrı hikaye ayrı mutluluk.Yarı final Almanya maçı zamanında ben de takımımla Türkiye Şampiyonası'ndayım.Uşaktayız tüm arkadaşlar maçı bekliyoruz.Şehirde dev ekran kurulmuştu.İnanılmaz kalabalık, büyük heyecan dev ekran karşısında hop oturduk hop kalktık olmadı ama savaşarak elenmiştik,mutluyduk,gururluyduk.

  Şimdi ise her eleme aşamasında yine olucak mı diye beklerken sürekli hüsran,hayal kırıklığı.Takımın başına Hiddink,Avcı'dan sonra olaylı bir şekilde Fatih Terim gelmişti.Tüm herkesin istediği isim başarır diyebileceğimiz Fatih Terim.Avcı'nın rezaletini toparlasa da olmadı son maçta Hollanda'yı deviremedik.Ama umutlanmıştık.

  2016 Avrupa Elemeleri başladı. İlk maç şok İzlandaya deplasmanda 3-0 kaybettik. Beni skordan çok oynanan futbol şok etmişti. Çünkü buna ne şanssızlık ne de kaza denilebilirdi. Adamlar bizi eze eze yenmişti.İlk maçlarda Çek Cumhuriyeti,Hollandayı devirmişti ve sinyal veriyordu aslında dikkat edin diye.

   Kesinlikle kazanmamız gereken bir maça çıkıcaz.Fatih Terim basın toplantısında çok sinirliydi.Maç hariç herşeyden konuşmuştu maçtan önce olmaması gereken şeyler.Bunun dışında bir amacı daha vardı Gökhan Töre'yi kazanmak.Kendince kazandı da.Bir önceki akşam TFF başkanı Yıldırım Demirören maçla alakası olmayan açıklamalarda bulunuyor.Bunu normal bir zamanda da yapabilirsin.Galatasaray başarısız bunun sorumlusu TFF ya da Fatih Terim değildir gibi garip şeyler.Fikrini eleştirmiyorum kesinlikle olay beni üzen. Yok Hakan Çalhanoğlu'nun babası benim gazeteme geldi ben kabul etmedim.Birlik olmalıyız lafını ağzına sakız etmiş birinin maçtan bir gece önce çıkıp bu açıklamaları ne kadar doğru ?

   Maça çıktık iyi başladık. Eksik kadromuza rağmen, golü de bulduk güzel bir dakika da. Sonra Demirören'in söylemiyle kalitesiz yabancılarımızdan biri golü buldu canımızı acıttı.Oyunumuzdan hiç taviz vermedik,verilmeyen penaltımız pozisyonlar felan ama gol gelmedi. İkinci yarı çıkan takımı ise ben tanıyamadım açıkcası.Çekler tempoyu ayarladı bizde uyduk onlara. Golü atan çekler oldu.İlk maçtan sonra ben elemelere veda ettiğimizi düşünüyordum ilk maç olmasına rağmen. Milliler de bunu gerçeğe döküyor her geçen maç.Burdan toparlamamız çok ama çok zor.Özellikle herkes birbirine saldırırken.

  Lig'de uygulanan Passolig bu maçta uygulanmıyor.Sebebi ise kanunlar deniyor. Öyle olsa bile Passolig uygulandığında o stadın boş kalacağını herkes biliyordu.Yani yanlışlarımız ortada,inat etmeye gerek yok yanlışlarımızdan dönmemiz lazım.İnsanların içindeki futbol aşkı,milli takım aşkı bitmeden çözümler üretmeliyiz.

  İlginç bi haber okudum.Dikkatimi çekti.Demirören atkı yaptırıp maçtan önce herkese dağıttırmak istiyor.Kısa bir süre kalmış maça. Bir gün mü iki gün mü herneyse.Bu işi Beşiktaşlı bir grup iyi ve kısa sürede yapıyor diye örnek istiyorlar.Gelen örnek kırmızı-beyaz fakat önünde beşiktaşk arkasında ise 'Yeter Yıldırım Demirören Yeter' yazıyor.Kesinlikle doğru bir davranış değil ama böylesine önemli bir maçtan önce böyle bir tepki alıyorsanız.İnsanların size tahammülü kalmamış demektir.

  Belki de yeni bir başlangıç Demirören'in bırakmasıyla olur.Ben buna inanıyorum,savunuyorum.Futbolun başına Futboldan anlayan insanlar gelmeli.Sırf zengin diye bir adamı oturtursanız o koltuğa bu durumlara düşeriz.Demirören futboldan elini çekerse bu kısa zamanda farkı herkes farkedecektir.


     Son olarak İki fotoğraf,ikisinde de maçlar Çek  Cumhuriyetiyle. Bir tarafta sevinç,çoşku bir tarafta hüzün,hayal kırıklığı.Yorum sizlerin.

3 yorum:

  1. Gerçekten çok başarılı bir yazı. Herşeyi özetliyor aslında.Çözüm radikal değişiklik.

    YanıtlaSil
  2. adamsın yazmaya devam

    YanıtlaSil